Upgraden LinkedIn-account is waardevol

,

Zakelijk gezien kom je nog maar weinig mensen tegen die geen LinkedIn-profiel hebben. Heavy users hebben minimaal een plusje achter hun connecties. De eerste topstatus is 500+. Als je die status hebt bereikt, ben je dan een topper? Een netwerker pur-sang? Welnee. Netwerken is veel meer dan een mooie vermelding op LinkedIn. Kortom: neem de status 500+ op LinkedIn maar met een flinke korrel zout. Wel interessant is de mogelijkheid om het gratis abonnement op LinkedIn te verruilen voor een betaalde variant. Zeker, dat kost geld (vanaf zo’n 15 euro per maand), maar daarvoor krijg je ook veel terug. Een opsomming:

  1. InMails. Stuur wie je maar wilt een bericht via LinkedIn. De kans op een reactie en dus een dialoog is 30% hoger dan bij reguliere mails. Geen reactie terug binnen 7 dagen? Dan krijg je je InMail-credit terug.
  2. Profile-organizer. LinkedIn wordt ook weleens een grote kaartenbak online genoemd. Met de profile-organizer kun je een handige onderverdeling maken onder je contacten. Handig voor recruiters, sales en marketeers.
  3. Premium search filters. Veel meer zoekmogelijkheden, waardoor je een krachtiger instrument krijgt om door je contacten te zoeken (op veel meer variabelen).
  4. Meer profielen. Wanneer je zoekt, krijg je meer zoekresultaten. Varieert tussen de 300 en 700+ profielen. Erg waardevol voor recruiters.
  5. Bezoekinformatie. Zie wie je profiel heeft bekeken, via welke route ze je gevonden hebben, inclusief uitgebreide statistieken. Alleen al vanuit het idee van ‘koude’ leads erg waardevol.
  6. Open link. Geeft aan bij bezoekers van je profiel dat je openstaat voor nieuwe contacten, banen, opportunities.
  7. Reference search. Bezoek een profiel en zie gelijk een overzicht van alle contacten van jou en de eigenaar van het bezochte profiel; prima als basis voor een referentie-onderzoek. En daarmee ook weer erg waardevol voor recruiters.

Leuke extra’s zijn bijvoorbeeld ook het krijgen van een preview bij nieuwe functies van LinkedIn, of de uitbreiding van het aantal introductions. Die heb je ook in de gratis variant, maar met een betaald account krijg je meer mogelijkheden, zowel in opties als in aantal. Fijn. LinkedIn is inmiddels het zakelijke contactplatform waar je -helemaal B2B- niet meer omheen kunt. Vorige week maakte LinkedIn bekend meer dan 100 miljoen profielen te hebben. De kracht van dit mega-netwerk wordt alleen maar groter. Benut die kracht door niet alleen mee te liften op de gratis variant, maar door gebruik te maken van een betaald abonnement. Mooi middel om je nu mee te onderscheiden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *