Timing is everything

,

We Twitteren en Facebooken wat af met z’n allen. Het gaat dag en nacht door, ¬†24/7. ¬†Vroeger dacht ik dat Twitterland gevuld was met nerds die ’s nachts al hun tips en nieuwtjes live met mij wilden delen. ¬†De nerds bleken tools te gebruiken, die klaargezette berichten verzenden. Handig hoor.¬†

Maar heeft het zin? Ik erger me aan tweets midden in de nacht, die mij willen informeren over social media, cijfers ¬†en ander nieuws.¬†Ik heb ’s nachts behoefte aan hele andere dingen.

Uit onderzoek eind vorig jaar bleek dat posten op Facebook vooral op zondag en woensdag ochtend veel bereik had. Voor Twitter werden ook vaste momenten aangewezen. Rond de lunch zou een goed moment zijn om een bericht te posten. Ik las het, deelde de info en ging er mee aan de slag. Het was immers recente info en uit betrouwbare bron.

Inmiddels beheer ik meer dan 10 bedrijfsaccounts en besef dat het natuurlijk niet zo simpel is. Timing is alles. Naast het feit, dat interactie belangrijk is. Echt aanw√©zig zijn en niet teveel zenden! Ik zag zelfs bijna een fittie ontstaan uit ergernis over een tweep, een heuse “professional”, die zoveel aan het zenden was, dat het lachwekkend werd.

Natuurlijk mag je zenden. Deel vooral je kennis. Maar houd de balans in de gaten en bekijk per account wanneer je het meeste bereik hebt. Ik gebruik nu deze tool: Tweriod. En dus ga ik deze post maandag om 17.00 uur op Twitter zetten op mijn persoonlijke account, mind you. Volgens Tweriod zijn jullie dan vooral op @Phil1ppa aanwezig.

En zondagochtend staat deze blog op de Facebookpage van Socialoque. Want dan zitten jullie er klaar voor. Toch?

Praten wanneer er ook echt geluisterd wordt. Wat een geniaal idee.