Facebook timelines
Hebt u uw Facebook Timeline al aanstaan? Facebook heeft gebruikers tot 30 maart gegeven, daarna worden alle fanpages omgezet naar het nieuwe formaat. Niet verkeerd, want uw Facebook profiel knapt er geweldig van op. Uw bedrijfspresentatie wordt een stuk aantrekkelijker. Een mooi voorbeeld van een pagina met een goede Facebook-timelines ‘inrichting’ is deze pagina van de Italiaan Giuseppe Draicchio. Leuk gespeeld met beeld, mooie compositie. Voor u enthousiast aan de slag gaat, een paar tips:
- Voer eerst de oprichtingsdatum van het bedrijf in; belangrijk om vanaf dat moment milestones te kunnen toevoegen.
- Voer dan milestones in, zodat de tijdlijn van het bedrijf gevuld wordt (als dat nog niet is gedaan)
- Kijk bij het sterretje of je de milestones over de gehele breedte van de pagina wilt laten zien of in twee kolommen. Standaard is de gehele breedte, maar dat is lang niet altijd de mooiste weergave. Niet over de gehele breedte? Klik dan op ‘verwijder uit hoogtepunten’.
- Als beheerder van een pagina kun je de pagina tot 30 maart bewerken; je bezoekers zien er niets van. 
- De omslagfoto is belangrijk: zorg voor een goede kwaliteit foto, want Facebook doet na het publiceren nog een bewerking op het beeldmateriaal. Bewerk de foto zodat hij 581 bij 315 pixels is. Groter kan ook, dan verkleint Facebook de foto zelf. 
- Zorg voor een goede profielfoto. Nog beter: maak de profielfoto (een handige Photoshopper heeft dat zo voor elkaar) onderdeel van de omslagfoto. Geen Photoshop? Eenvoudige bewerkingen kunnen ook online, bijvoorbeeld via de editor van Pixlr.com.
- Fans kunnen berichten sturen, waarop je ook kunt reageren. Mooie functie voor interactie met fans van je merk/bedrijf. De knop is eventueel uit te zetten.
Meer informatie? Google; er is een schat aan info beschikbaar, of kijk bijvoorbeeld op deze pagina (maketecheasier). Succes!