Vertel nooit wat jij wilt vertellen!

,

Vertel nooit wat jij wilt vertellen.

Luister!

Veel ondernemers, die ik tegenkom, doen nog niks met social media. Dus luisteren ze niet. Een gemiste kans!

Ondernemers worden vaak besproken op de verschillende media, maar zijn zich dat niet bewust. Ik begrijp dat niet. Als je weet wat je klant zegt, kun je daar op inspelen. Dus waarom niet je oor te luister leggen?

Leer je klanten kennen en luister naar wat ze zeggen. Haal ze je zaak binnen. Nodig ze uit. Verleid ze.

Twee weken geleden gaf ik een presentatie voor een groep ondernemers, waaronder een manager van een restaurant. Het restaurant had ik vooraf opgezocht op Foursquare. Ik liet zien wat klanten van het restaurant over hen meldden. Dat bleek een grote verrassing.
De manager had nog nooit van Foursquare gehoord.

Ok, Foursquare is ook wat minder bekend. Maar twitter dan? Waarom dat middel niet inzetten? Wedden dat je je je netwerk uitbreidt met potentiële klanten! Wedden dat je van ze hoort wat ze willen en wat ze van jouw zaak vinden.
Wedden dat, als je daarop inspeelt, je meer mensen binnen krijgt? Probeer het eens! Het kost niks.

Een mooi voorbeeld zijn de zaken Peek & Van Beurden en Potten & Pannen, in Utrecht. Niet alleen op Foursquare zijn deze ondernemers actief, maar ook op Twitter. 

Hoe een paar Utrechts ondernemers leuk en slim met Twitter om gaan

Mooie actie van @peekvanbeurden en @pottenenpannen Niet alleen op Foursquare, maar ook op Twitter zijn zij actief.

Gisteren las ik op Twitter dat klanten bij “Peek” een mooie fles Lambrusco kregen bij aanschaf van een Pizza Oven van Potten & Pannen. Kost zo’n actie veel tijd? Nee.

Kost het veel geld? Nee.

Levert het wat op? Ja!

Beide zaken hadden weer een mooie dag. Er werden Pizza Ovens verkocht. Soms werd alleen wat pizza geproefd en een fles Lambrusco gekocht. Maar beide zaken hadden weer even de aandacht van en voor (!) de klant. Op een postieve manier.

Gewoon, omdat ze zich verdiept hebben in Social Media en er slim gebruik van maken.
Welke mooie winkel in Utrecht volgt?

Het spreekt voor zich dat Socialoque graag adviseert bij de inzet van social media, of uw account zelfs voor u overneemt.
Just tweet!