Bevlogenheid. bla bla?

,

Bevlogenheid, intrinsieke motivatie, bla bla bla.  Het zijn termen die ik vaak voorbij zie komen in mijn professie.  De bevlogen medewerker  is produktief en happy om het heel simpel te zeggen.  Helaas blijft het meestal bij theorie. Dit bewerkstelligen en in de praktijk brengen zie ik niet veel. Iedereen jakkert gewoon door, zonder aandacht voor dit soort softe geneuzel. Toch? Het is toch soft? Het gaat toch gewoon om je werk doen en produktie draaien? En na vijven zie je maar dat je het thuis gezellig hebt. Met je bevlogenheid.

Maar wat nou als je er toch aandacht aan zou besteden? Wat nou als je je medewerkers zou betrekken, serieus zou nemen en horen. Wat als je ze zou vragen waar zij blij van zou worden? Wat een ambassadeurs zouden zij worden. Gratis reclame voor jouw bedrijf. Toch niet zo’n soft geneuzel dus?

De sleutel van een gemotiveerde, bevlogen medewerker ligt in betrokkenheid. Een staaltje bevlogenheid zag ik van de week in Resaturant Parkheuvel; wat een passie voor het vak hebben ze daar! Wat een vakkennis en trots. Zij weten wat voor produkten ze serveren, exact waar alles vandaag komt. Wat erbij te drinken. En als je suggereert  dat de Chardonnay naar zonnebrandcreme ruikt, blijven ze je met respect aankijken, want het gaat immers om beleving en de klant is koning. Wijn kan herinneringen bovenbrengen aan heerlijke vakantie en.. ik dwaal af.

De bediening heeft blijkbaar enorm respect hebben voor de mensen die het restaurant managen en het fantastische eten (mogelijk) maken. Chapeau voor Erik van Loo. En voor zijn hele team! Voor hun management, passie en bevlogenheid! Het is er blijkbaar fijn werken en  dus voor de gasten zeer fijn toeven.

Heren, dames, managers, als u toch  weer een declarabel diner te gaan heeft, ga naar Parkheuvel en zie hoe daar gewerkt wordt. Zie dat in je bedrijf te bewerkstelligen en je bent elke euro waard!