Twitter is niet dood
Bloggen moet. Bloggen is goed
Maar waarover? Ik moet geraakt worden en geïnspireerd om een onderwerp te hebben. Afgelopen week gebeurde het eindelijk weer.
Ik ervoer dat Twiter niet dood is, maar nog enorm krachtig. 2 dingen roep ik altijd tijdens trainingen en blijf ik roepen:
- Laat jezelf zien. Je mag dan wel een bedrijf zijn en laten zien wat je te bieden hebt, het blijft prettiger communiceren met Mensen, die iets van hun persoonlijkheid laten zien.
Ik ben een social media guru, dat weet u allang. Maar ik houd ook van horeca. Een lekker koel glas wijn, een mooi terras, goede service maken mij blij.
En een fiks stuk fietsen op mijn Cannondale eveneens. Dus daar Twitter en Facebook ik over. En dat maakt dat ik contact krijg met mensen, die dat ook leuk vinden. Ongeacht wat hun product of dienst is. We hebben een band!
- Twitter is niet dood, maar je moet er zelf wat van maken, dus blijven geven en delen.
Ja,  het dagelijks gebruik van Twitter is gedaald met 33% , maar het blijft een onmisbare bron van informatie. Het is als een plant. Geef het aandacht en het groeit!
Deze week bleek bovenstaande weer. Een Facebookvriend had een probleem en vroeg mij om hulp.
Hij moest iemand in Utrecht ontvangen, die per se de Tour moest zien. En of ik dan wist waar dat kon.
Ik had geen idee, maar wist wel wie dat te vragen. Dus ik stelde de vraag om Twitter en had binnen een half uur antwoord. De Facebookvriend blij. Ik blij, en de horeca-uitbater had er weer een paar fans bij.
Dit is 1 voorbeeld, maar spreek me een keer aan en ik schud legio voorbeelden uit mijn mouw. Voorbeelden van de kracht van geven, delen en ontvangen op Social Media.
Ik vind dat leuk.
Overigens vroeg ik achteraf of de middag in de kroeg nog gelukt was en hoorde dat er een heus pop-up wielercafé is in de Voorstraat.
Ik hoop, dat ze daar vanaf morgen ook nazorg plegen, want ik persoonlijk val morgen in een zwart gat!