Ondernemers kunnen niet meer om sociale media heen
Veel ondernemers weten nog niet goed welke kant ze met sociale media op moeten. Actief zijn, en er dus tijd en -vaak- geld aan besteden, of de boel de boel laten. Uiteraard is dit laatste geen optie, maar toch: ook een volmondige keuze voor optie 1 heeft vaak (verstrekkende) gevolgen. Toch is het goed om je de vraag te stellen waarom je actief zou moeten zijn als ondernemer op sociale netwerken.
[dropcap2]C[/dropcap2]oncurrenten
“Mijn concurrenten doen het ook”, hoor ik vaak. En dat is geen slechte reden. Want als uw klanten of potenti√´le klanten alleen het verhaal van uw concurrent(en) tegenkomen, bestaat de kans dat ze eerder voor zo’n concurrent kiezen. En d√°t wilt u niet. Een andere reden is dat deelname aan sociale media de kans op een groter netwerk aanzienlijk vergroot. En dat is weer handig wanneer u zich realiseert dat deelnemers aan sociale netwerken massaal kennis, ervaringen en tips uitwisselen. Een goede ervaring in een winkel wordt gedeeld, maar een slechte ook. Participatie heeft dus voor ondernemers mede het voordeel dat ze continue op de hoogte (kunnen) blijven van wat er over ze wordt gezegd. Is het sentiment positief of negatief, gaat de klant verloren of loopt die lead naar een concurrent die sneller reageert?
[dropcap2]O[/dropcap2]utsourcen
Wanneer u niet zelf met sociale media aan de slag wilt of kunt (tijdgebrek, geen of te weinig kennis, angst, etc) dan zijn er genoeg bureau’s die u kunnen helpen. Outsourcen van de aandacht voor uw sociale netwerken. Socialoque heeft hier met Socialcare diverse mogelijkheden voor. Steeds vaker worden we gevraagd om voor bedrijven de zorg voor sociale netwerken over te nemen. Dit kan alleen succesvol als we uw bedrijf goed kennen. Wat is het DNA van uw bedrijf? Waarvan kloppen harten sneller, en bent u trots op uw product? Belangrijk is om vooraf af te spreken wat de doelen zijn. Niet alleen maar “we willen meer volgers op Twitter”; dat is onzin. Die nieuwe volgers komen er wel, dat is geen punt. Maar wat voor nieuwe volgers? Wat is de kwaliteit, sluiten interesses aan bij het aanbod? En hoe sluiten sociale netwerken aan op uw website? Kunnen gekochte producten ‘gedeeld’ worden vanaf een bedanktpagina? Een prachtig moment waarop de kopende klant al direct ambassadeur van uw merk of bedrijf wordt! Een goed social media bureau neemt u niet alleen de zorg voor uw netwerken uit handen, maar kijkt naar de totale internetpropositie en adviseert u daarover. En, het spreekt vanzelf, hierover gaan we graag het gesprek met u aan!